KYKΛΟΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

KYKΛΟΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

«Το παραμύθι ένα παιδαγωγικό και θεραπευτικό εργαλείο αυτογνωσίας και χαράς»

Εισηγήτρια: Ζωή Νικητάκη, φιλόλογος, αφηγήτρια παραμυθιών, εικαστικός – εικονογράφος, συγγραφέας

Το παραμύθι είναι ένα παιδαγωγικό και θεραπευτικό εργαλείο για την κατανόηση της εσώτερης ζωής μας και για τη λύτρωση της ψυχής και την ενεργοποίησή μας σε καιρούς κρίσης. Δεν είναι τυχαίο που το λαϊκό παραμύθι άνθησε σε δύσκολες εποχές, σε εποχές μεγάλης καρτερίας, όπως τέτοια είναι και η εποχή που διανύουμε. Το παραμύθι μπορεί να μας λυτρώσει από τα βάρη της ζωής, το παραμύθι μπορεί να βαστάξει τα αβάσταχτα. Το παραμύθι είναι ένας τρόπος να σκύψει κανείς στα βάθη της ψυχής του και να την αφουγκραστεί, να επικοινωνήσει με τη σιωπή, τους φόβους του, τα εγώ του. Ένας τρόπος για να ονειρευτούμε, να οραματιστούμε, να ξαναθυμηθούμε, να επανενωθούμε με τη ψυχή και να υφάνουμε την πραγματικότητά μας. Άλλωστε τα παραμύθια όλων των λαών κουβαλούν υφάδια τούτου του ονείρου, μιλούν με τρόπο συμβολικό και παραβολικό για το μεγάλο όνειρο της ψυχής στην Πηγή να επιστρέψει, για το μυητικό ταξίδι αυτογνωσίας στο πέρασμα της ζωής και τη διαδικασία της συνειδητότητας. Η ανθρώπινη ψυχή χρειάζεται την ουσία των παραμυθιών να ρέει μέσα της, όπως το σώμα χρειάζεται τις θρεπτικές ουσίες να κυλούν μέσα στις φλέβες του. Η ανθρώπινη ψυχή χρειάζεται τη χαρά πέρα από τα τείχη του κόσμου…

Η εισηγήτρια γεφυρώνει μέσα από το παραμύθι τα τρία πεδία των ενασχολήσεων της πάνω από μια εικοσαετία: την τέχνη, την εκπαίδευση, τη θεραπεία και μας καλεί να συνταξιδέψουμε στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και να διερευνήσουμε την μαγική αυτή τέχνη χρησιμοποιώντας τον λόγο, την εικόνα, τον δημιουργικό οραματισμό και ένα ολόκληρo σεντούκι μαγικών δώρων με στόχο να συνδεθούμε με την αληθινή κατάσταση της ύπαρξής μας, το πεδίο των απεριόριστων δυνατοτήτων μας, το πεδίο της ανεξάντλητης χαράς.

Που απευθύνεται;

Το βιωματικό τούτο παραμυθοσεμινάριο προτείνεται για παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, φοιτητές παιδαγωγικών και ανθρωπιστικών σπουδών, γονείς, γιαγιάδες και παππούδες, ονειροταξιδευτές, όσους αγαπούν τα παραμύθια και τις ιστορίες και θέλουν να μυηθούν στο μαγικό κόσμο τους και να ανακαλύψουν ένα εισιτήριο και ίσως ένα όχημα για να γνωρίσουν βαθύτερα τον εαυτό τους μα και για να ανακαλύψουν τις ανεξάντλητες δυναμικές που μέσα τους κυοφορούν.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1η

Γνωρίζω το παραμύθι, τον παραμυθά και την τέχνη του, την παιδαγωγική και θεραπευτική λειτουργία της αφήγησης και μέσα από το μονοπάτι αυτό γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου”

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, 13:00 – 19:00

Κυριακή 5 Μαρτίου 2017, 11:00 – 17:00

Μέσα από το βιωματικό τούτο παραμυθοεργαστήρι διερευνούμε τρόπους για να ξεδιπλώσουμε ιστορίες απ΄άκρη σ΄άκρη του πλανήτη και να τις ζωντανέψουμε. Ταξιδεύουμε στον κόσμο των μαγικών λαϊκών παραμυθιών και στα σύμβολα που στα φτερά τους κουβαλούν και ανακαλύπτουμε πως τίποτα ανέφικτο δεν είναι και πως το θαύμα …κάθε στιγμή μπορεί τα φτερά του να ανοίξει μπροστά μας και να ξεδιπλωθεί. Προσεγγίζουμε την τέχνη της μυθοπλασίας και της αφήγησης των παραμυθιών μέσα από την εικόνα, το λόγο, την κίνηση, την ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας, τη θέλησή μας να μετασχηματίσουμε την πραγματικότητα. Στο εργαστήρι αυτό θα διερευνήσουμε και θα ανακαλύψουμε:

1. τι είναι το παραμύθι και ο παραμυθάς

2. αν η αφήγηση είναι τέχνη

3. ποιος ήταν ο χρόνος και ο χώρος δημιουργίας και διάδοσης του παραμυθιού

4. ποια ονομάζουμε μαγικά παραμύθια

5. Ποια είναι η παιδαγωγική και θεραπευτική αξία των παραμυθιών

6. Ποια η αξία και η λειτουργία του για ένα παιδί της σύγχρονης εποχής

7. Τα παραμύθια είναι μόνο για τα παιδιά; Τι δώρα έχουν να προσφέρουν τα παραμύθια στους ενήλικες της εποχής μας;

Επίσης, θα ανιχνεύσουμε και θα επιχειρήσουμε να ιχνογραφήσουμε:

τη θεωρία των πολλαπλών διανοιών του Gardner στην προφορική αφήγηση

τεχνικές και συνθήκες υλοποίησης αφήγησης παραμυθιών (ο ρυθμός του λόγου, η αξιοποίηση των διαλόγων, η τοποθέτηση του σώματος και ο εμπλουτισμός της ιστορίας μας με ερεθίσματα και των πέντε αισθήσεων.)

Θα ακολουθήσει συμβολική ανάλυση ενός μαγικού παραμυθιού.

ΕΝΟΤΗΤΑ 2η

Η τέχνη και η τεχνική της προφορικής αφήγησης

Σάββατο 1 Απριλίου 2017, ώρα: 13:00 – 18:00

Κυριακή 2 Απριλίου 2017, ώρα: 11:00 – 16:00

Στο εργαστήρι αυτό διερευνώ μέσα από την τέχνη της αφήγησης και τα εργαλεία της και μέσα από την τέχνη της δημιουργίας εικόνων τα εξής:

  • Πώς ζωντανεύω ένα παραμύθι;
  • Πώς επιλέγω τα αφηγήματά μου, πώς τα αφουγκράζομαι και πώς τα ιστορώ;
  • Πώς δίνω κίνηση, χρώμα και φωνή στους ήρωες των παραμυθιών και πώς δημιουργώ διαλόγους;
  • Πώς εμπλουτίζω την αφήγηση με τη δημιουργία μια παραμυθοεικόνας, μιας παραμυθοφιγούρας και μιας παραμυθόκουκλας;

Μόλις ολοκληρωθεί και η δεύτερη ενότητα θα ακολουθήσει μια παραμυθοπαράσταση από την εισηγήτρια

Και μια ημέρα πρακτικής εφαρμογής, όπου ο καθένας από τους συμμετέχοντες θα επιχειρήσει να ζωντανέψει το δικό του παραμύθι (ή την ιστορία της ζωής του) που θα ήθελε να αφηγηθεί εφαρμόζοντας τα εργαλεία που έχει διαδαχθεί. (Οι ημερομηνίες αυτές θα είναι μέσα στον Απρίλιο.)

ΤΟΠΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: Κaruna Dhara Yoga

www.karunadhara.gr

Tηλέφωνα επικοινωνίας: Σταυρούλα Κατσίνα: 6984 875 507

Μάριος Λαμπουρίδης: 697 3740 256

Ζωή Νικητάκη: 6947 0166 53

Κόστος για την πρώτη ενότητα: 150 ευρώ

Προκαταβολή 50 ευρώ στον λογαριασμό

της ΑLPHA BANK με Iban GR20 0140 1470 1470 0210 1057 292

(Καλό είναι η εξόφληση να γίνει ως τις 2 Μαρτίου ή το αργότερο την πρώτη μέρα του βιωματικού εργαστηρίου.)

Advertisement

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s